
Ile kosztuje regeneracja poliuretanu – i dlaczego warto to wiedzieć?
2023-02-15Słowo „poliuretan” powinno być znane każdemu, kto rozważał zakup nowoczesnych kółek jezdnych. Jak wskazuje sytuacja na rynku konsumenckim, powłoka ze sztucznego kauczuku zdobyła zaufanie konsumentów i bardzo skutecznie zastępuje bardziej tradycyjne rozwiązanie, czyli pompowane, gumowe opony. W przypadku naprawdę niedużych kółek, warstwa syntetycznego kauczuku rzeczywiście sprawdza się doskonale.
Ile kosztuje regeneracja poliuretanu – i dlaczego to takie ważne?
Poliuretan to efekt dociekliwych badań naukowych, podejmowanych przez ludzi, którzy chcieli dowieść że w warunkach laboratoryjnych można wytworzyć zupełnie nową substancję. Gdy te starania zostały zwieńczone sukcesem, okazało się że owym sukcesem było opracowanie metody mnożenia odpowiednich cząsteczek. A ponieważ nazywano je grupami uretanowymi, substancję zbudowaną z wielu takich cząstek nazwano właśnie poliuretanem.
„Przepis” na poliuretan zakłada wykorzystanie dwóch pochodnych ropy naftowej – trzeba odpowiednio oddziaływać na te części składowe, żeby otrzymać tworzywo o określonych cechach. Poliuretan może przybrać formę delikatnej pianki albo substancji o dużej gęstości. Gdy sięga po niego branża przemysłowa, a zwłaszcza producent wytwarzający kółka jezdne, uchwyty czy drobne części składowe dla konkretnych mechanizmów, najczęściej będzie interesować go ten drugi typ – z tym, że będzie eksperymentował z różnymi stopniami gęstości i sprężystości docelowego materiału.
Rozglądając się za producentem, u którego warto zaopatrzyć się w nowoczesne kółka oblane poliuretanem, warto zwracać uwagę na te firmy, które jednocześnie zajmują się produkcją samego syntetyku. To bardzo ważne – zwłaszcza, jeśli planujemy korzystać z upatrzonych i zakupionych części przez naprawdę długi czas. Rzecz bowiem w tym, że koła poliuretanowe można w razie potrzeby regenerować, Wskutek długiej i regularnej eksploatacji, powłoka z poliuretanu będzie robić się coraz cieńsza, aż wreszcie zacznie ścierać się z piasty koła, które ochrania. W tej sytuacji nie trzeba jednak pozbywać się całego koła, zwłaszcza jeśli korpus wciąż ma się dobrze i nadaje się do dalszej pracy. Wówczas wystarczy zgłosić się do producenta, który oferuje regenerację kół. To znaczy, że zedrze resztki starej powłoki, dokładnie wyczyści powierzchnię toczną, a następnie obleje ją świeżą warstwą nowej dawki poliuretanu.
Już planując zakup pierwszych kół jezdnych tego rodzaju, warto zorientować się, ile kosztuje regeneracja poliuretanu – zobacz tutaj. Takie informacje można dość łatwo znaleźć w Internecie – na stronach internetowych producentów, którzy ogłaszają się w Sieci. Niektóre firmy deklarują, że w takiej sytuacji przygotują poliuretan według wskazówek klienta, to znaczy nadając powłoce konkretną gęstość i sprężystość. Niekiedy do wyboru jest również kolor gotowego syntetyku – co też może okazać się cenne, ponieważ w wielu wypadkach estetyka ma dla konsumentów duże znaczenie. Na szczęście nie trzeba rozważać, jakiego koloru smugi mogłyby zostawić takie kółka jezdne – bo poliuretan w żadnym razie nie zostawia po sobie śladów.